Doceniony przez „The Strad” i „The New York Times”, międzynarodowej sławy wiolonczelista Amit Peled jest uznawany za jednego z najbardziej intrygujących wirtuozów-instrumentalistów dzisiejszej estrady muzycznej. Występował w najbardziej prestiżowych salach koncertowych świata, w tym w Carnegie Hall i Alice Tully Hall w Lincoln Center w Nowym Jorku, John F. Kennedy Center for the Performing Arts w Waszyngtonie, Salle Gaveau w Paryżu, Wigmore Hall w Londynie i Konzerthaus Berlin. Nagrał kilkanaście albumów dla wytwórni Naxos, Centaur, Delos i CTM Classics, a magazyn „Musical American” uznał go za jednego z 30 najbardziej wpływowych artystów 2015 roku.
Do najważniejszych wydarzeń w jego karierze należą: wykonanie suit Bacha w Stanach Zjednoczonych, Europie i Izraelu; występy z Koncertem wiolonczelowym Saint-Saënsa w Kennedy Center; debiutancka współpraca z Peabody Chamber Orchestra prowadzoną przez Maestrę Marin Alsop; powrót na Ravinia Festival z okazji nagrania przez Peleda sonat Brahmsa na wiolonczeli Goffrillera (1733), należącej niegdyś do legendarnego wiolonczelisty Pablo Casalsa; ponowny występ jako solista na Festiwalu Casalsa w Puerto Rico; wykonania Koncertu wiolonczelowego Szostakowicza i II Koncertu wiolonczelowego Pendereckiego pod batutą samego kompozytora; Sonata „Arpeggione” Schuberta nagrana na wiolonczeli Casalsa oraz trasa koncertowa po Ameryce Południowej. Sponsorowany przez March of the Living Foundation, artysta wystąpił z okazji 75. rocznicy wyzwolenia obozu Auschwitz-Birkenau w Filharmonii Krakowskiej, Centrum Kultury Żydowskiej i w Auschwitz przed 20-tysięczną publicznością.
Będąc entuzjastą muzyki kameralnej, Peled jest członkiem uznanego Tempest Trio ze skrzypkiem Ilyą Kalerem i pianistą Alonem Goldsteinem. Z tymże pianistą oraz z klarnecistą Alexandrem Fitersteinem współtworzy ponadto Goldstein-Peled-Fiterstein Trio.
Jeden z najbardziej rozchwytywanych pedagogów wiolonczeli na świecie, Peled jest profesorem w Peabody Institute na Johns Hopkins University, gdzie wykłada od 2003 roku, będąc w tym czasie jednym z najmłodszych profesorów kiedykolwiek zatrudnionych przez znaczące konserwatorium. Jego studenci zdobywają najwyższe nagrody na międzynarodowych konkursach, takich jak Carlos Prieto International Competition w Meksyku, Schoenfeld International Competition w Chinach i Young Concert Artists Guild w Nowym Jorku. Wychodząc naprzeciw potrzebom wynikającym z pandemii, Peled założył Amit Peled Online Cello Academy, by móc dotrzeć do wiolonczelistów na całym świecie z prywatnymi lekcjami i pogłębionymi kursami swojej metody First Hour.
Peled występował ze swoimi mentorami Bernardem Greenhousem oraz Borisem Piergamienszczikowem i kontynuuje tę tradycję, regularnie występując w ramach Amit Peled Cello Gang, składającym się ze studentów ze studia Peleda w Peabody Institute – od pierwszego roku studiów licencjackich do drugiego roku studiów magisterskich. Muzycy regularnie koncertują w całym kraju, ostatnio podczas Cape Cod Chamber Music Festival, Society of Four Arts w Palm Beach, z Fairfax Symphony Orchestra, jako zespół-rezydent w San Miguel de Allende w Meksyku oraz w całym Maryland, rodzinnym stanie zespołu.
Peled jest również założycielem, dyrygentem i dyrektorem artystycznym Mount Vernon Virtuosi, orkiestry kameralnej zajmującej się rozwojem kariery świeżo upieczonych absolwentów studiów muzycznych, która co roku występuje w rejonie Baltimore-Waszyngton.
Wychowany w kibucu w Izraelu, Amit Peled zaczął grać na wiolonczeli w wieku 10 lat. Od 2012 do 2018 roku grał na należącej do Pabla Casalsa wiolonczeli Goffrillera z 1733 roku, która została mu wypożyczona osobiście przez wdowę po Casalsie, Martę Casals Istomin.
Amit Peled jest reprezentowany na całym świecie przez CTM Classics.